Periodontoloji Tedavisi

30.05.2022
Periodontoloji Tedavisi

Periodontoloji, diş eti hastalıkları ve tedavisi ana bilim dalıdır. Periodontoloji, dişlerdeki dokular yani diş etlerinde ve köklerinde meydana gelen çürüme ve diğer hastalıkların tedavisi ile ilgilenen ana bilim dalı olarak kabul edilmektedir. Periodontoloji alanında doktora yapmış kişiler, periodontist olarak anılmaktadır.

Diş hastalıklarında en sık rahatsızlanan bölgelerden birisi de diş etleridir. Hassas yapısı ve bakımsızlık ile birleşen durumlarda sık sık rahatsızlık yaşanabilen bir bölgedir. Periodontoloji ise diş eti ve diş eti hastalıkları ile ilgilenen ve diş eti hastalıklarının tedavisinde karşımıza çıkan bir alandır.

Periodontoloji alanında diş etinde yaşanan tüm rahatsızlıklar tedavi edilebilmektedir. Periodontoloji alanında uygulanacak tedaviler ve tedavi yöntemleri, yine periodontist tarafından hastaya aktarılacaktır. Tedavi sürecinde neler uygulanacağı ile birlikte, tedavi sonrası bakım süreci de hastaya aktarılacaktır.

Periodontoloji Nedir?

Periodontoloji Neleri Kapsar?

Dişleri çevreleyen dokular yani diş etlerimiz, yumuşak ve sert dokular bir araya gelmesi ile oluşan bir yapıdır. Diş etleri, diş sağlığı açısından oldukça önemli bir yere sahiptir ve diş rahatsızlıklarında en çok problem yaşanan alanlardan biridir. Diş bakımı konusunda yine diş etlerinin öneminin büyük olduğu söylenebilir.

Dişlerde meydana gelen çürükler, iltihaplar ve diğer problemler, tedavi edilmediğinde diş etlerine yansıyan sorunlar meydana gelir. İlerleyen süreçte diş etlerine sıçrayan iltihaplanmalar, daha sonra vücudun başka bölümlerinde bile farklı rahatsızlıklara sebep olabilecek kadar önemli rahatsızlıklar olarak kabul edilir.

Genelde her hastalıkta ve tedavisinde olduğu gibi, diş eti hastalıklarında da erken teşhis ve bununla birlikte erken tedavi oldukça önemli bir kriterdir. Erken teşhis ile birlikte erken başlanan tedavi, hem diş kaybının, hem de diğer meydana gelebilecek tüm rahatsızlıkların önüne geçebilecek türden olacaktır.

Periodontoloji alanında sadece tedavi değil, tedavi sonrası süreç dikkate alınarak tedavi sürecinde yaşanan olumsuzlukların meydana gelmemesi için tedavi sonrası bakım hizmetleri de yer almaktadır.

Periodontal Hastalıklar Nelerdir?

Periodontal hastalıklarda en önemli kabul edilen unsurlar, ağız içi bakterilerdir. Bu bakteriler, diş etleri rahatsızlıklarında en önemli unsurlardandır. Bu sebeple tedavi sonrası ağız bakımı oldukça önemlidir. Tedavi süresi ve sonrasında bakteri oluşumunun önüne geçmek için dikkatli davranmakta fayda olacaktır.

Yiyecek alışkanlıklarımız, şekerli gıdalar, çay, kahve ve sigara gibi şeyler genelde diş sağlığı açısından olumsuz etkiler barındırır. Herhangi bir yiyecek de, dişlerin arasında kalması ile birlikte ağızda asit oluşumunu tetikleyecektir. Ağız bakımının yetersiz olduğu durumlarda bu sebeple daha çok bakteri ve plak meydana gelecek ve diş etlerine ve köklerine kadar uzanan rahatsızlıklar meydana gelecektir. Yİyecek artıkları asit üreteceği için, ağız ve diş bakımını aksatmadan yerine getirmek bu durumun da önüne geçecektir.

Periodontoloji Tedavisi Nasıl Olur?

Periodontoloji tedavisi, diş hekiminin hastaya uygulayacağı tedavi yöntemine göre değişiklik gösterecektir. Hastalığın türü, boyutu ve ilerleme seviyesine göre hastaya özel bir tedavi planı çıkarılacaktır. Bu durum, diş hekiminin belirleyeceği tedaviye göre seanslar halinde ya da tek sefer olacak şekilde belirlenebilir.

Genel olarak periodontoloji tedavileri, bazı aşamalardan oluşur. Bu aşamalar sadece tedavi süreci için değil, tedavi sonrasında da uygulanan tedavinin etkisinin sürmesi ve devamlılığı ile alakalıdır.

Periodontoloji tedavisi süresi aşağıdaki adımlardan oluşur:

Hastalığın teşhisi ve tedavi süreci hakkında bilgilendirme,

Hastalığın durumuna göre ağız bakımı hakkında bilgi paylaşımı,

Diş hekimi tarafından uygulanacak profesyonel diş temizliği,

Gerekli görülürse antibiyotik tedavisi,

Cerrahi yöntemler ile uygulanacak tedavi süreci,

Tamamlayıcı ve destekleyici tedavi sonrası yöntemler.

Elbette bu yöntemlerin tamamı ya da birkaçının size uygulanacağı hakkında net bir şey söylemek mümkün değildir. Çünkü tedavi aşamaları, ilk olarak muayene sonrasında ortaya çıkacaktır. Kişiye özel tedavi uygulamaları olduğu için de üstte bahsetmiş olduğumuz liste sadece yüzeysel bilgi içerir.

Uygulanacak olan tedaviden maksimum sonuç elde etmek için, doktorun tavsiye edeceği noktalara dikkat etmelisiniz. Sizinle paylaştığı bilgileri özenle dinlemeli ve uygulanması gereken tüm her şeyi uygulamalısınız. Zira tedavi sonrası diş hekiminin uygulamalarını dikkate almazsanız, tedavi sonucuna olumsuz etki edecektir.